تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۱۰۱۳۵
جالب است ۰
هماهنگ‌کننده تیم اهدای عضو چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای بدن مرد ۴۳ ساله لردگانی به بیماران نیازمند با رضایت خانواده نیکوکار خبر داد.
علی محمد حسین پور قهرمانانه درگذشت
به گزارش حادثه نیوز، زهرا سیاح هماهنگ‌کننده تیم اهدای عضو چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای بدن مرد ۴۳ ساله لردگانی به بیماران نیازمند با رضایت خانواده نیکوکار خبر داد و اظهار کرد: شامگاه دوشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۰، با رضایت خانواده نیکوکار، اعضای بدن مرد ۴۳ ساله لردگانی در شهرکرد به بیماران نیازمند اهدا شد.
 
وی افزود: علی‌محمد حسین‌پور که به سبب خونریزی مغزی در بیمارستان لردگان به مدت سه روز بستری شده بود پس از اعزام به شهرکرد، مرگ مغزی وی تایید شد.
 
سیاح اضافه کرد: با تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده بیمار، عملیات جداسازی اعضا انجام شد که در نهایت برای پیوند به بیماران نیازمند کبد به شیراز و نسوج مرحوم حسین‌پور به تهران ارسال شد.
 
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ عمل جداسازی و اهدای عضو در استان انجام شده است.
 
سیاح تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو پنج استان فعال کشور در اهدای عضو است.
 
وی گفت: سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.
 
سیاح ادامه داد: این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده دو نفر خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.
 
انتهای پیام/
 
https://hadesenews.ir/vdcjivev.uqeytzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما