تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۰۶۲۷
جالب است ۰
حادثه نیوز: سخنگوی پلیس از دستگیری عوامل دخیل در شهادت مأموران پلیس راه خاش و همچنین دو عضو گروهک تروریستی جیش الظلم در کرمان خبر داد.
دستگیری عاملان شهادت ۴ مأمور پلیس راه
به گزارش حادثه نیوز، امروز دوشنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ سخنگوی فراجا سردار سعید منتظرالمهدی اعلام کرد:در ادامه اقدامات غافلگیرانه واحدهای عمل کننده مبارزه با تروریسمِ فراجا، دو نفر از اعضای اصلی دخیل در شهادت ۴ مامور پلیس راهِ خاش و یک سرباز وظیفه‌ در تفتان دستگیر شدند.

وی گفت: فرد تروریستی که سرباز وظیفه اهل تسنن را در چابهار به شهادت رسانده بود و نیز دو رابط و تامین کننده تسلیحات تروریستی در نیک شهر نیز در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا در ادامه در خصوص اقدامات غافلگیرانه اخیر پلیس جهت شناسایی و دستگیری تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: ما تا پای جان پای وعده و قول‌مان مبنی بر مبارزه بی امان با تروریسم و همچنین شناسایی و دستگیری تروریست‌ها و اشراری که به جان کارکنان پلیس تعدی کرده و آنها را به شهادت رساندند، هستیم.

سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: ظرف چند روز گذشته و طی چند عملیات غافلگیرانه‌ی موفق، پلیس توانست 11 تن از تروریست‌ها را که در چندین عملیات در یک سال گذشته دست داشتند را شناسایی و دستگیر کرده و 2 تن از آنان را به هلاکت برساند.

وی افزود: در عملیات تهاجمیِ موفقی با همکاری اداره اطلاعات استان«عبدالجلیل» و همدستش، دونفر از اعضای مهم و اصلی که شرورانه در بیش از 4 حمله تروریستی دست داشتند و در شهریور امسال باعث شهادت یک مامور پلیس و سرباز وظیفه‌ در تفتان و در مرداد ماه سال جاری 4 نفر از عوامل گشتی پلیس راه در محور خاش-تفتان را به شهادت رسانده بودند، دستگیر شدند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی این تروریست‌ها اعتراف نمودند در پی ناآرامی های سال گذشته در سیستان و بلوچستان تحت سرکردگی فرد دیگری تصمیم به شبیخون و حملات تروریستی بیشتری به ویژه به مقرهای امنیتی و انتظامی و در نهایت شهادت همکارانمان داشتند که خوشبختانه دستگیر و متوقف شدند.

منتظرالمهدی یادآور شد: پلیس به زندگی پنهانی تروریستی که آذرماه سال گذشته در یک اقدام غافلگیرانه به عوامل گشت پلیس راهور چابهار شلیک و باعث شهادت سرباز  اهل تسنن خدوم این یگان شده بود پایان داده و این تبهکار را دستگیر کرد.

وی ادامه داد: در دو هفته اخیر، پلیس موفق شد طی یک عملیات مشترک با اطلاعات سپاه، محل اختفاء دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم  را که احتمالا در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نیز دخیل بوده و قصد ارتکاب اعمال خرابکارانه داشتند را در شهرستان بم شناسایی و دستگیر کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا به دستگیری زنده و سالم دو تروریست که اقدام به حمل مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات نموده به عنوان نمونه‌‌ موفق واحدهای عمل کننده مبارزه با تروریسم فراجا اشاره کرد و گفت: تروریست ها اعتراف کردند وابسته به گروهکهای تروریستی مستقر در کشورهای همسایه هستند و قصد داشتند مهمات را به رابطشان در استان برای درگیری با عومل انتظامی تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته چهار عاملِ اصلی از تیم هجوم حادثه‌ راسک در عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم دستگیر شدند، گفت: انواع سلاح و ادوات، تجهیزات پیشرفته‌ ترور و مبالغ کلانِ ارزی و ریالی از آنها کشف و ضبط گردید و در نهایت به اطلاعاتِ مفید، مستند و قابل توجهی در خصوص دستگیریِ سایرِ عوامل و آمرانِ حادثه‌ راسک از جمله سرکرده های اصلی، میزان سلاح و مهمات در اختیار رسیده‌ایم؛ بااین تفاسیر از ۱۲نفر تیم هجوم و اصلی که درشب حادثه در راسک مسبب شهادت ۱۱تن از کارکنان خدوم پلیس شدند،  ۴ نفرشان دستگیر و 1نفردیگر درعملیاتی جداگانه کشته شد و ۲ نفر هم درهمان شب حادثه زخمی و به هلاکت رسیدند و تلاش برای شناسایی و افراد باقیمانده کماکان در دستور کار است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که عوامل اصلی شاخه عملیاتی گروهک دستگیرشده‌اند،گفت: زنده و سالم دستگیر کردن عوامل اصلی تروریست ها به لحاظ دقت، غافلگیری و فریب اطلاعاتی یک عملیات درجه یک و بی‌نقص محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی و هلاکت دو تن از تروریست های انتحاری در سراوان که شامگاه شنبه 23 دیماه قصد عملیات انتحاری داشتند،گفت: در برتری آتش یگانهای تکاوری پلیس به‌همراه محموله های خود منفجر و منهدم می شوند؛  این دو تروریست که با تویوتای هایلوکس سفید رنگ تردد و انبوهی از تجهیزات، سلاح های انفجاری و بمب به همراه داشتند در تور اطلاعاتی و امنیتی واحدهای عمل کننده مبارزه با تروریسم فراجا گرفتار شدند.

سخنگوی پلیس در پایان با تاکید بر این که تروریست‌ها به دنبال تفرقه افکنی بوده و شیعه و سنی برایشان تفاوتی ندارد چنان که دو تن از شهدای عزیزمان اهل تسنن هستند گفت: قدردان همکاری مردم خوب سیستان و بلوچستان به جهت همکاری در برقراری نظم و امنیت هستیم.
به گفته وی مردم فهیم این خطه مرزی به وضوح پیامشان را به تروریست ها مبنی بر این که چیزی جز ناامیدی، یاس و پشیمانی در انتظارتان نیست، مخابره کردند.

در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان در تاریخ اول مرداد ۱۴۰۲ چهار نفر از مأموران غیور پلیس راه به نام‌های استواریکم محمد رضا اسماعیلی، استواریکم رضا شیخی،استواریکم حسن وحیدی و ستوانیکم مهدی الله پور به فیض شهادت نائل شدند.
https://hadesenews.ir/vdcfevdy.w6dx0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما